Scott Walker and the Song of the One-All-Alone offers, in detailed interpretative commentaries of his best songs, a sustained assessment of the work and career of Scott Walker, one of the most significant and perplexing artists of the late 20th and 21st century.
For Brian Eno, Walker was not only a great composer and a superlative lyricist but also a significant contemporary poet. Marc Almond goes further, ‘an absolute musical genius, existential and intellectual and a star right from the days of The Walker Brothers’. As Almond suggests, Walker’s work is marked by a continual engagement with existentialist philosophy informing his approach to art, politics and life. In particular, the device of the solitary figure or ‘one-all-alone’ evoked in his songs provides the basis for his lyrical exploration of the singularity of existence – in all its darkness as well as light.
Through following his own path, Walker arrived at a unique sound according to his own method that produced a genuinely new form of song. Looking closely at these songs, this book also considers the wider political implications of his approach in its rejection of external authorities and common or consensual ideals.
Scott Wilson is Professor of Media and Psychoanalysis at Kingston University, London, UK. He is the author of Stop Making Sense: Music from the Perspective of the Real (Karnac, 2015) and the editor of Melancology: Black Metal Theory and Ecology (Zone Books, 2014).
Scott Walker and the Song of the One-All-Alone
By: Scott Wilson
Published: 03-10-2019
Format: Paperback
Edition: 1st
Extent: 232 pg
ISBN: 9781501332555
Imprint: Bloomsbury Academic
Series: EX:CENTRICS
Dimensions: 216 x 140 mm
RRP: £22.99
# more music books
Scott Walker
• fleursdumal.nl magazine
More in: - Book News, - Book Stories, Art & Literature News, AUDIO, CINEMA, RADIO & TV, Scott Walker
De Scheffer 2019 is gewonnen door kunstenaar Susanna Inglada (Spanje, 1983). De Scheffer is een tweejaarlijkse aanmoedigingsprijs van de Vereniging Dordrechts Museum (VDM) voor jonge beeldend kunstenaars. De prijs bestaat uit de aankoop van een werk en een expositie in het Dordrechts Museum.
Susanna Inglada wist de jury te overtuigen met haar zeggingskracht, vernieuwingsdrang en de sociale en politieke relevantie van haar werk. Haar werk is vanaf 16 november te bewonderen in het Dordrechts Museum.
De Schefferprijs wordt mogelijk gemaakt door het Schefferfonds dat dankzij legaten van de kunstenaar Ary Scheffer (Dordrecht 1795 – Argenteuil 1858) en zijn familie kon worden opgericht. De Vereniging Dordrechts Museum geeft invulling aan hun wens om jonge talentvolle kunstenaars te ondersteunen. De prijs werd eerder toegekend aan Frank Ammerlaan (2013), Joost Krijnen (2015) en in 2017 aan Raquel van Haver.
Susanna Inglada maakt expressieve tekeningen van mensen die in een intense, soms zelfs gewelddadige interactie met elkaar verwikkeld zijn. Geïnspireerd door aspecten van de Spaanse geschiedenis, creëert Inglada theatrale ‘scenes’ waarin bovendien verschillende verwijzingen naar de schilderkunst te vinden zijn.
Inglada volgde een theateropleiding in Barcelona voor ze zich toelegde op de beeldende kunst en studies volgde aan de universiteit van Barcelona, het Frank Mohr Instituut in Groningen en het HISK in Gent.
‘Inglada’s werk getuigt van een onderzoekende geest en is gebaseerd op een dramatische verteltraditie. Haar werk refereert aan een verleden dat nog altijd actueel is en waarin machtsverhoudingen centraal staan’ aldus het juryrapport. De jury bestond deze editie uit Margriet Schavemaker, artistiek directeur Amsterdam Museum, Judith Spijksma conservator moderne en hedendaagse kunst Dordrechts Museum, Ton Kraayeveld, beeldend kunstenaar en Bea de Visser, beeldend kunstenaar.
Solotentoonstelling Susanna Inglada: Onder de titel De Scheffer 2019 is van 16 november tot 8 maart 2020 een solotentoonstelling van Susanna Inglada te zien. Deze expositie toont werk wat niet eerder in Nederland te zien was. Daarnaast is er nieuw werk te bezichtigen waarin de kunstenaar ingaat op de rol van de vrouw in de schilderkunst.
16 november 2019 tot 8 maart 2020
solotentoonstelling van Susanna Inglada
Museum Dordrecht
Museumstraat 40, Dordrecht
https://www.dordrechtsmuseum.nl/
# Foto: Susanna Inglada in haar atelier. Foto: Milan Rinck
• fleursdumal.nl magazine
More in: Art & Literature News, Awards & Prizes, Exhibition Archive, FDM Art Gallery
From the best-selling author of Gratitude and On the Move, a final volume of essays that showcase Sacks’s broad range of interests–from his passion for ferns, swimming, and horsetails, to his final case histories exploring schizophrenia, dementia, and Alzheimer’s.
Oliver Sacks, scientist and storyteller, is beloved by readers for his neurological case histories and his fascination and familiarity with human behavior at its most unexpected and unfamiliar. Everything in Its Place is a celebration of Sacks’s myriad interests, told with his characteristic compassion and erudition, and in his luminous prose.
Dr. Oliver Sacks (1933 – 2015) spent more than fifty years working as a neurologist and writing books about the neurological predicaments and conditions of his patients, including The Man Who Mistook His Wife for a Hat, Musicophilia, and Hallucinations. The New York Times referred to him as “the poet laureate of medicine,” and over the years he received many awards, including honors from the Guggenheim Foundation, the National Science Foundation, the American Academy of Arts and Letters, the American Academy of Arts & Sciences, and the Royal College of Physicians. His memoir On the Move was published shortly before his death in August 2015.
Everything in Its Place
First Loves and Last Tales
By Oliver Sacks
Category: Science | Psychology
Hardcover
Apr 23, 2019
ISBN 9780451492890
Hardcover: 288 pages
Publisher: Knopf
Language: English
ISBN-10: 0451492897
ISBN-13: 978-0451492890
$24.26
# new books
Oliver Sacks
Everything in Its Place
First Loves and Last Tales
• fleursdumal.nl magazine
More in: - Book News, - Book Stories, Archive S-T, DRUGS & DISEASE & MEDICINE & LITERATURE, MUSIC, Oliver Sacks, Psychiatric hospitals
O Blik vol Dood en Sterren
o Blik vol dood en sterren,
o hart vol licht en leed.
De dag is spijtig verre;
de nacht is hel en wreed.
Mijn mond vol wondre smaken
die géne vrucht verzaadt.
Niemand, o hunkrend waken,
die langs mijn venster gaat…
Wij zullen nimmer wezen
dan Godes angst’ge wezen.
– God, laat ons waan en schijn
dat we Uwe wezen zijn.
Karel van de Woestijne
(1878 – 1929)
O Blik vol Dood en Sterren
• fleursdumal.nl magazine
More in: Archive W-X, Archive W-X, Woestijne, Karel van de
Melody versus Malady
[The Lancet recently discussed the value of music in the
treatment of disease.]
Away with all doctors and physic-concocters !
Down with surgeons and down with physicians !
In future hautboys will replace • doctor’s boys,
And when ailing we’ll send for musicians.
The gentle guitar will soon banish catarrh,
The organ organic diseases ;
The ophicleide serves to establish the nerves,
The mandolin measles appeases.
If you catch influenza just try a cadenza
On the harmless and homely harmonium,
And if you complain of a sprain or a strain
Then summon the soothing euphonium.
Try the cornet for corns and for ague French horns,
And if you should feel very sick or low
Try an air on the lute, a few notes from the flute.
Or the piercing yet popular piccolo.
Montague Horatio Mostyn Turtle Pigott
(1865–1927)
Melody versus Malady (Poem)
• fleursdumal.nl magazine
More in: Archive O-P, Archive O-P, Mostyn Turtle Pigott
On loge à la nuit
Aventurier conduit par le louche destin,
Pour y passer la nuit, jusqu’à demain matin,
Entre à l’auberge Louvre avec ta rosse Empire.
Molière te regarde et fait signe à Shakspeare ;
L’un te prend pour Scapin, l’autre pour Richard trois.
Entre en jurant, et fais le signe de la croix.
L’antique hôtellerie est toute illuminée.
L’enseigne, par le temps salie et charbonnée,
Sur le vieux fleuve Seine, à deux pas du Pont-Neuf,
Crie et grince au balcon rouillé de Charles neuf ;
On y déchiffre encor ces quelques lettres : – Sacre ; –
Texte obscur et tronqué, reste du mot Massacre.
Un fourmillement sombre emplit ce noir logis.
Parmi les chants d’ivresse et les refrains mugis,
On rit, on boit, on mange, et le vin sort des outres.
Toute une boucherie est accrochée aux poutres.
Ces êtres triomphants ont fait quelque bon coup.
L’un crie : assommons tout ! et l’autre : empochons tout !
L’autre agite une torche aux clartés aveuglantes.
Par places sur les murs on voit des mains sanglantes.
Les mets fument ; la braise aux fourneaux empourprés
Flamboie ; on voit aller et venir affairés,
Des taches à leurs mains, des taches à leurs chausses,
Les Rianceys marmitons, les Nisards gâte-sauces ;
Et, – derrière la table où sont assis Fortoul,
Persil, Piétri, Carlier, Chapuys le capitoul,
Ducos et Magne au meurtre ajoutant leur paraphe,
Forey dont à Bondy l’on change l’orthographe,
Rouher et Radetzky, Haynau près de Drouyn, –
Le porc Sénat fouillant l’ordure du grouin.
Ces gueux ont commis plus de crimes qu’un évêque
N’en bénirait. Explore, analyse, dissèque,
Dans leur âme où de Dieu le germe est étouffé,
Tu ne trouveras rien. – Sus donc, entre coiffé
Comme Napoléon, botté comme Macaire.
Le général Bertrand te précède ; tonnerre
De bravos. Cris de joie aux hurlements mêlés.
Les spectres qui gisaient dans l’ombre échevelés
Te regardent entrer et rouvrent leurs yeux mornes
Autour de toi s’émeut l’essaim des maritornes,
A beaucoup de jargon mêlant un peu d’argot ;
La marquise Toinon, la duchesse Margot,
Houris au coeur de verre, aux regards d’escarboucles.
Maître, es-tu la régence ? on poudrera ses boucles
Es-tu le directoire ? on mettra des madras.
Fais, ô bel étranger, tout ce que tu voudras.
Ton nom est million, entre ! – Autour de ces belles
Colombes de l’orgie, ayant toutes des ailes,
Folâtrent Suin, Mongis, Turgot et d’Aguesseau,
Et Saint-Arnaud qui vole autrement que l’oiseau.
Aux trois quarts gris déjà, Reibell le trabucaire
Prend Fould pour un curé dont Sibour est vicaire.
Regarde, tout est prêt pour te fêter, bandit.
L’immense cheminée au centre resplendit.
Ton aigle, une chouette, en blasonne le plâtre.
Le boeuf Peuple rôtit tout entier devant l’âtre
La lèchefrite chante en recevant le sang ;
A côté sont assis, souriant et causant,
Magnan qui l’a tué, Troplong qui le fait cuire.
On entend cette chair pétiller et bruire,
Et sur son tablier de cuir, joyeux et las,
Le boucher Carrelet fourbit son coutelas.
La marmite budget pend à la crémaillère.
Viens, toi qu’aiment les juifs et que l’église éclaire,
Espoir des fils d’Ignace et des fils d’Abraham,
Qui t’en vas vers Toulon et qui t’en viens de Ham,
Viens, la journée est faite et c’est l’heure de paître.
Prends devant ce bon feu ce bon fauteuil, ô maître.
Tout ici te vénère et te proclame roi ;
Viens ; rayonne, assieds-toi, chauffe-toi, sèche-toi,
Sois bon prince, ô brigand ! ô fils de la créole,
Dépouille ta grandeur, quitte ton auréole ;
Ce qu’on appelle ainsi dans ce nid de félons,
C’est la boue et le sang collés à tes talons,
C’est la fange rouillant ton éperon sordide.
Les héros, les penseurs portent, groupe splendide,
Leur immortalité sur leur radieux front ;
Toi, tu traînes ta gloire à tes pieds. Entre donc,
Ote ta renommée avec un tire-bottes.
Vois, les grands hommes nains et les gloires nabotes
T’entourent en chantant, ô Tom-Pouce Attila !
Ce boeuf rôtit pour toi ; Maupas, ton nègre, est là ;
Et, jappant dans sa niche au coin du feu, Baroche
Vient te lécher les pieds tout en tournant la broche.
Pendant que dans l’auberge ils trinquent à grand bruit,
Dehors, par un chemin qui se perd dans la nuit,
Hâtant son lourd cheval dont le pas se rapproche,
Muet, pensif, avec des ordres dans sa poche,
Sous ce ciel noir qui doit redevenir ciel bleu,
Arrive l’avenir, le gendarme de Dieu.
1er février.
Victor Hugo
(1802-1885)
On loge à la nuit
“Les Châtiments”
(Poème)
• fleursdumal.nl magazine
More in: Archive G-H, Archive G-H, Hugo, Victor, Victor Hugo
De 65ste Kinderboekenweek vindt plaats van woensdag 2 t/m zondag 13 oktober 2019. Anna Woltz schrijft het Kinderboekenweekgeschenk. André Kuipers schrijft het Prentenboek van de Kinderboekenweek met illustraties van Natascha Stenvert.
# Meer informatie op website: https://www.kinderboekenweek.nl/
• fleursdumal.nl magazine
More in: - Audiobooks, - Book Lovers, - Book News, - Book Stories, - Bookstores, Art & Literature News, AUDIO, CINEMA, RADIO & TV, Kinderboekenweek
To Mary Wollstonecraft
The lilly cheek, the “purple light of love,”
The liquid lustre of the melting eye,–
Mary! of these the Poet sung, for these
Did Woman triumph! with no angry frown
View this degrading conquest. At that age
No MAID OF ARC had snatch’d from coward man
The heaven-blest sword of Liberty; thy sex
Could boast no female ROLAND’S martyrdom;
No CORDE’S angel and avenging arm
Had sanctified again the Murderer’s name
As erst when Caesar perish’d: yet some strains
May even adorn this theme, befitting me
To offer, nor unworthy thy regard.
Robert Southey
(1774 – 1843)
To Mary Wollstonecraft
• fleursdumal.nl magazine
More in: Archive S-T, Mary Shelley, Shelley, Mary
literature & poetry # spoken word & live literature # Fatima Bhutto: Bollywood, K-Pop and Beyond # Part of London Literature Festival # 17 – 27 Oct 2019
India’s Bollywood films, Turkish dizi soap opera and South Korean pop music: mass culture from the East is taking on Hollywood and finding a truly global audience.
Hear from acclaimed author Fatima Bhutto about the vast cultural movement emerging from beyond the Western world.
Drawing on her book New Kings of the World: Dispatches from Bollywood, Dizi, and K-Pop, Bhutto speaks on the arbiters behind these cultural movements.
She examines how they interweave traditional values into urbanised settings and how they appeal to many millions.
From behind the scenes of Magnificent Century, Turkey’s biggest TV show, watched by upwards of 200 million people across 43 countries, to South Korea to see how ‘Gangnam Style’ became the first YouTube video with one billion views, Bhutto charts the extraordinary rise and reach of these cultural phenomena.
Bhutto was born in Kabul, Afghanistan, in 1982. She grew up in Syria and Pakistan. She is the author of five previous books, including The Shadow of the Crescent Moon which was longlisted in 2014 for the Baileys Women’s Prize for Fiction and highly acclaimed novel The Runaways.
Fatima Bhutto
21 Oct 2019 7:15 pm
Approximate run time: 90 mins
Run times may vary, find out more
where?
Purcell Room in Southbank Centre London
Bringing new resonance to timeless narratives, Southbank Centre’s London Literature Festival returns for its 13th year with an exploration of fairy tales for our times with today’s leading writers, thinkers and cultural observers.
Over 11 days of talks, readings, poetry and performance, the festival features Elizabeth Day, Armistead Maupin, Brett Anderson, Heather Morris, Lemn Sissay, Anthony Daniels (C-3PO), Nikki Giovanni, Fatima Bhutto and Jung Chang.
The festival once again opens with Poetry International, Southbank Centre’s longest running festival, founded by Ted Hughes, former poet laureate, in 1967. This year follows the theme of disruption.
The Purcell Room in Queen Elizabeth Hall reopened in April 2018 following almost three years of refurbishment. With new improved facilities and acoustics, this intimate wood-panelled auditorium provides a platform for music and performance events, a variety of talks and debates, plus readings of classical and modern literature.
The world-renowned venue has played host to some of the biggest names of the 20th century and beyond, including David Bowie, Daniel Barenboim, Marianne Faithfull and Radiohead’s Jonny Greenwood.
Purcell Room is located in Queen Elizabeth Hall.
London Literature Festival
17 – 27 Oct 2019
poetry – spoken word & live literature
# website Queen Elizabeth Hall / Purcell Room
• fleursdumal.nl magazine
More in: - Book Stories, Archive A-B, Art & Literature News, AUDIO, CINEMA, RADIO & TV, Fatima Bhutto, Literary Events, Poetry International, REPRESSION OF WRITERS, JOURNALISTS & ARTISTS
Design Museum Den Bosch presenteert de eerste grote overzichtstentoonstelling van design van het Derde Rijk. De tentoonstelling Design van het Derde Rijk toont de enorme bijdrage van vormgeving aan de ontwikkeling van de kwaadaardige nazi-ideologie.
Met de Volkswagen Kever, de Olympische Spelen in 1936, de swastika en de films van Leni Riefenstahl en andere belangrijke stukken uit Nederland en Duitsland. Design van het Derde Rijk: waarom in Design Museum Den Bosch?
Musea zijn gewend om de goede kant van cultuur te zien. Juist design wordt vaak gepresenteerd als een bijdrage aan een betere wereld.
De geschiedenis van vormgeving bestaat daarom uit steeds terugkerende onderwerpen die het moreel juiste vertegenwoordigen.
Maar design reflecteert de wereld, met al zijn goede én slechte kanten. In de tentoonstelling Design van het Derde Rijk is de vormgeving een instrument in de handen van het ultieme kwaad.
De nazi’s waren meesters in het inzetten van vormgeving om hun doel te bereiken; massa’s mensen wisten ze ermee aan hun kant te krijgen en te onderdrukken. Design Museum Den Bosch is een designmuseum nieuwe stijl met een kritische opstelling. Als je volmondig dit nooit weer wilt kunnen zeggen, moet je de moeite nemen te analyseren hoe de processen van beïnvloeding destijds werkten. Dat is wat deze tentoonstelling doet.
Het design van het Derde Rijk was in grondslag tegenstrijdig. De tentoonstelling Design van het Derde Rijk is daarom ingedeeld aan de hand van verschillende tegenstellingen.
Zuiverheid stond centraal, wat betekende dat verschillende bevolkingsgroepen als Joden, homo’s en zigeuners dienden te worden vernietigd. Het nazisme bedacht en steunde op een eigen geschiedenis, maar was tegelijkertijd fanatiek gericht op de toekomst. Het was vervuld van romantiek, maar ook geobsedeerd door moderne technologie.
Naar buiten toe liet het nazisme een verleidelijk beeld zien van voorspoed en zorgeloos vertier, terwijl in 1933 al de eerste concentratiekampen werden opgezet. Samen laten deze paradoxen zien hoe het nazisme binnen twaalf jaar eerst tot een enorme ontwikkeling en vervolgens tot een daverende ineenstorting kwam. En op welke manier design in dat proces een doorslaggevende rol speelde.
De tegenstellingen die het nazisme kenmerken worden getoond aan de hand van een ruime selectie objecten uit Nederlandse en Duitse musea en verzamelingen. Zo zijn er architectuurelementen en meubels te zien uit het Haus der Deutschen Kunst en de Rijkskanselarij.
De ontwerpen tonen hoe de nazi’s teruggrepen op de classicistische vormgeving als machtsvertoon en symbool voor een nieuwe Duitse cultuur. De vele tijdschriften die opgenomen zijn in de tentoonstelling geven een beeld van het ver doorgevoerde doelgroepenbeleid van de nazi’s. Van moeders tot soldaten, van jonge meisjes tot internationale bezoekers, iedereen werd op een eigen manier aangesproken. Instructieboeken laten zien hoe precies ieder onderdeel van de beeldvorming rond de nazi’s werd ontworpen. Bij de massabijeenkomsten werd niets aan het toeval over gelaten.
De bruiklenen komen onder andere van het Deutsches Historisches Museum in Berlijn, het Münchner Stadtmuseum, het Haus der Kunst en het Institut für Zeitgeschichte in München, het Eyewitness Museum in Beek en het Nationaal Militair Museum in Soesterberg.
Bij de tentoonstelling is er een uitgebreid publieksprogramma, met activiteiten voor alle doelgroepen.
De tentoonstelling participeert in de herdenking 75 jaar vrijheid.
Design Museum Den Bosch presenteert
Design van het Derde Rijk
7 september 2019 t/m 19 januari 2020
Design Museum Den Bosch – De Mortel 4 – 5211 HV – ‘s-Hertogenbosch
# meer op website design museum: https://designmuseum.nl/
Design Museum Den Bosch:
Design van het Derde Rijk
• fleursdumal.nl magazine
More in: *War Poetry Archive, Art & Literature News, AUDIO, CINEMA, RADIO & TV, Design, Exhibition Archive, Holocaust, PRESS & PUBLISHING, REPRESSION OF WRITERS, JOURNALISTS & ARTISTS
Daniil Charms die in werkelijkheid Daniil Ivanovic Juvacov heette, werd in 1905 in St. Petersburg geboren, waar hij in 1942 stierf.
In 1926 richtte hij met Aleksandr Vvdenski en Nikolaj Zabolotski de avantgardegroep Oberiu (Objeedinenije realnogo iskoesstva – ‘Vereniging van reële kunst’) op. Hun doel was een artistieke revolutie door te voeren, parallel aan de politieke revolutie.
Alhoewel ze het woord niet gebruikten pleitten ze voor absurde kunst. De doodsteek kwam toen ze in 1930 beschuldigd werden van protest tegen de dictatuur van het proletariaat. Charms werd in 1931 veroordeeld tot verbanning naar Koersk, waarvandaan hij in 1933 terugkeerde.
Hij legde zich toen, omdat zijn werk voor volwassenen niet-publicabel was geworden, toe op kinderliteratuur.
Uiteindelijk werd hij in 1941, tijdens het beleg van het Leningrad (tot 1924 Petersburg genoemd), weer gearresteerd en krankzinnig verklaard. Charms stierf begin 1942, vermoedelijk uitgehongerd, in de psychiatrische afdeling van de gevangenis Kresty in Leningrad. Hij heeft geen graf.
Na zijn dood werden zijn manuscripten teruggevonden. In de jaren zestig begonnen publicaties van dit onuitgegeven werk te verschijnen, aanvankelijk vooral in het Westen. Op grond hiervan kreeg Charms algauw de reputatie van Ruslands belangrijkste absurdistische auteur.
# meer informatie op website: https://www.uitgeverijvleugels.nl/
daniil charms
De dappere egel
2019
60 pagina’s
vertaling: jan paul hinrichs
isbn 978 90 78627 82 1
uitgeverij vleugels
€ 21,80
uitgeverij vleugels
van ’t hoffstraat 27
2665 jl bleiswijk
t 06 30 49 77 49
email: info@uitgeverijvleugels.nl
website: https://www.uitgeverijvleugels.nl/
# more books
daniil charms
De dappere egel
• fleursdumal.nl magazine
More in: - Book News, - Bookstores, Archive C-D, Archive C-D, Archive K-L, Kharms (Charms), Daniil, Modernisme, Psychiatric hospitals, REPRESSION OF WRITERS, JOURNALISTS & ARTISTS, TRANSLATION ARCHIVE
The Philatelist*
(*A man who collects stamps cares for nothing else in the world.)
” O come,” said Music, “come with me ;
To Adelina Patti list;
Melt in her magic melody ” —
“I shan’t !” quoth the Philatelist.
“Come,” said the Gourmand, “come with me.
And try the varied Gatti-list;
I prithee, try Gastronomy” —
“I won’t!” quoth the Philatelist.
” Come,” said the Eightsman, ” come with me”,
And to the merry rattle list;
“Come, join our cheery crew, and we ” —
” Please go!” quoth the Philatelist.
” Come”, said the Farmer, ” come with me”.
And to my lowing cattle list :
“They’re’ slowly winding o’er the lea ” —
” Let them !” quoth the Philatelist.
“Come,” said the Mother, “come with me,
And to my cherub’s prattle list ;
Come, take the babe upon thy knee” —
“No, thanks!” quoth the Philatelist
“Come,” said the Warrior, “come with me,
And to the roar of battle list;
Come, join our valiant company” —
“Not me!” quoth the Philatelist.
“Come,” said Society, “with me,
And to my tittle-tattle list;
“Come, try the World, the Flesh, the D— “
“Get out!” quoth the Philatelist.
Montague Horatio Mostyn Turtle Pigott
(1865–1927)
The Philatelist (Poem)
• fleursdumal.nl magazine
More in: Archive O-P, Archive O-P, Mostyn Turtle Pigott
Thank you for reading Fleurs du Mal - magazine for art & literature